Voláme na tísňovou linku |
|
Základní informace o tom, jak se chovat při volání na tísňovou linku |
|
Telefonování na všechna tísňová čísla v České republice je bezplatné. V případě potřeby se nebojte tísňové linky použít. Je nutné si uvědomit, že zněužitím tísňové linky mohou být blokovány hovory občanů, kteří opravdu potřebujících pomoc.
|
|
|
|
Tísňové linky |
 |
Hasiči |
150 |
 |
Záchranná služba |
155 |
 |
Policie České republiky |
158 |
 |
Evropské číslo tísňového volání |
112 |
|
|
|
|
Při volání na tísňovou linku obecně |
 |
se snažte zachovat klid a rozvahu, |
 |
se rozmyslete, co chcete říct a hovořte srozumitelně, |
 |
uveďte |
|
co se stalo (požár v bytě, doprávní nehoda apod.) |
|
kde se to stalo (adresa, obec, orientační body, popis okolí) |
|
kdo volá (své jméno) |
|
odkud voláte (tel. číslo vašeho telefonu) |
 |
nikdy nezavěšujte dokud vás k tomu operátor tísňové linky nevyzve. |
|
|
|
... dopravní nehoda |
Pokud voláte na tísňovou linku v případě, že jste se stali účastníky nebo svědky dopravní nehody, je nutné, kromě základních údajů uvedených výše, uvést také podrobnější informace o konkrétní dopravní nehodě.
|
Je nutné uvést informace o tom, |
 |
zda je někdo zraněn, |
 |
zda je nutné postižené osoby z vozidel vyprostit , |
 |
zda z dopravního prostředku něco nevytéká |
 |
přesné místo dopravní nehody (zejména v kterém směru komunikace se DN stala, popřípadě číslo komunikace, kilometr, u které odbočky apod.) |
|
Tyto informace jsou důležité pro to, aby se operátor tísňové linky mohl správně rozhodnout, které jednotky a s jako technikou na místo DN vyšle a mohl jim podat upřesňující informace.
|
|
|
... voláte-li z mobilního telefonu |
Pokud voláte na tísňovou linku z mobilního telefonu, je nutné, u informace kde se mimořádná událost stala, uvádět také obec případně okres. Důvodem je to, že všechny hovory z mobilních telefonu jsou automaticky přesměrovány na krajská operační střediska, která sídlí v krajských městech. Operátor pak zajistí předání tísňové zprávy na příslušné operační středisko v daném okresu.
V případě Moravskoslezského kraje jsou tedy všechny hovory přesměrovány do Ostravy na Centrum tísňových volání. |
|
|
 |